OS ASPECTOS MOTIVACIONAIS DOS ESTUDANTES DE UM CURSO SUPERIOR DE TECNOLOGIA EM GESTÃO DE RECURSOS HUMANOS
DOI:
https://doi.org/10.18316/cippus.v8i2.6948Keywords:
Motivation to Learn, Human Resource Management, Technology College Courses.Abstract
The purpose of this research was to identify the motivational aspects that influence the engaging students in learning of the Technology College Course in Human Resource Management at Campus Sertãozinho of the Federal Institute of São Paulo (IFSP). To achieve this objective, the type of research used was qantitative research. Among the predominant motivations of respondents to attend the course’s classes are those related to the professional future, followed respectively by those alluding to the pleasure of acquiring new knowledge and those associated with self-efficacy. The main action indicated by the respondents in order to increase the motivation of the students of the course was the realization of more practical classes. The results presented in this research may assist in the planning of actions to avoid dropout of students of this course.
Downloads
Published
Issue
Section
License
Copyright (c) 2020 Cippus
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
Autores que submetem seus manuscritos para serem publicados nesta revista concordam com os seguintes termos:
-
Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Licença Creative Commons Attribution que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.
- Em virtude dos artigos aparecerem nesta revista de acesso público, os artigos são de uso gratuito, com atribuições próprias, em aplicações educacionais e não-comerciais.
A Revista Cippus está licenciado sob uma licença Creative Commons Atribuição-Uso não-comercial 3.0 Unported.