A DINÂMICA DA INCLUSÃO DE ALUNOS COM DEFICIÊNCIA AUDITIVA EM ESCOLAS DO ENSINO REGULAR: 6º AO 9º ANO

Authors

  • Fernanda Flávia Gomes
  • Raquel Mendonça Mendes
  • Jackson Faustino Ferreira
  • José Araújo de Souza
  • Sérgio Ricardo Silva Magalhães

DOI:

https://doi.org/10.18316/cippus.v8i2.6483

Keywords:

Hearing Deficiency, School Inclusion, Elementary School.

Abstract

This paper discusses the dynamics and inclusion of students with hearing impairment in public schools of regular education, promoted by the current national education policy. It presents the causes and prevention of hearing loss and discusses the knowledge of teachers in relation to this topic. The work was carried out using the bibliographic research method, with a focus on Specialized Educational Assistance (AEE) and the role of Interpreter, which favor the access of students with hearing impairment to knowledge. It is an increasingly evident theme in the school environment, given the eminent need of teaching professionals in relation to qualification that will allow them to deal with the hearing impaired, inserting them in the socio-educational environments.

Author Biographies

Fernanda Flávia Gomes

Acadêmica do curso de Educação Física – Licenciatura da Universidade Vale do Rio Verde – UninCor, Campus Pará de Minas.

Raquel Mendonça Mendes

Acadêmica do curso de Educação Física – Licenciatura da Universidade Vale do Rio Verde – UninCor, Campus Pará de Minas.

Jackson Faustino Ferreira

Especialista em fisiologia do exercício. Mestrando em Gestão, Planejamento e Ensino. Docente do curso de Educação Física – Licenciatura da Universidade Vale do Rio Verde – UninCor, campus Pará de Minas.

José Araújo de Souza

Mestre em Educação. Docente do curso de Educação Física – Licenciatura da Universidade Vale do Rio Verde – UninCor, campus Pará de Minas. 

Sérgio Ricardo Silva Magalhães

Doutor em Engenharia Biomédica.

Published

2020-11-16

Issue

Section

Artigos