A DINÂMICA DA INCLUSÃO DE ALUNOS COM DEFICIÊNCIA AUDITIVA EM ESCOLAS DO ENSINO REGULAR: 6º AO 9º ANO
DOI:
https://doi.org/10.18316/cippus.v8i2.6483Keywords:
Hearing Deficiency, School Inclusion, Elementary School.Abstract
This paper discusses the dynamics and inclusion of students with hearing impairment in public schools of regular education, promoted by the current national education policy. It presents the causes and prevention of hearing loss and discusses the knowledge of teachers in relation to this topic. The work was carried out using the bibliographic research method, with a focus on Specialized Educational Assistance (AEE) and the role of Interpreter, which favor the access of students with hearing impairment to knowledge. It is an increasingly evident theme in the school environment, given the eminent need of teaching professionals in relation to qualification that will allow them to deal with the hearing impaired, inserting them in the socio-educational environments.Downloads
Published
2020-11-16
Issue
Section
Artigos
License
Autores que submetem seus manuscritos para serem publicados nesta revista concordam com os seguintes termos:
-
Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Licença Creative Commons Attribution que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.
- Em virtude dos artigos aparecerem nesta revista de acesso público, os artigos são de uso gratuito, com atribuições próprias, em aplicações educacionais e não-comerciais.
A Revista Cippus está licenciado sob uma licença Creative Commons Atribuição-Uso não-comercial 3.0 Unported.