Constitutive elements of the satisfaction of undergraduate students of the courses of administration and accounting sciences at the Federal University of Pará

Authors

  • B Fernandes Universidade da Amazônia- UNAMA
  • Jurandy Maciel Aires da Silva Universidade da Amazônia- UNAMA
  • José Luiz Nunes Fernandes Universidade Federal do Pará
  • Cyntia Meireles Martins Universidade da Amazônia - UNAMA
  • Sergio Castro Gomes Universidade da Amazônia- UNAMA

DOI:

https://doi.org/10.18316/desenv.v8i2.4651

Keywords:

Business administration and accounting courses, higher education in Brazil

Abstract

The objective of this study was to map the constituent elements of satisfaction with higher education among students of Business Administration and Accounting courses at the Federal University of Pará. A descriptive study of a quantitative nature was developed, using a structured questionnaire. 112 students were interviewed, enrolled in the Bachelor of Business Administration and Accounting courses, who were concluding the course in the semester in which the research was carried out. The statistical technique of Factor Analysis was used to measure the correlation of latent factors with the level of student satisfaction. As a result, it was possible to identify that the improvement in the quality of the methods and quality of teaching, as well as in the infrastructure of the researched HEI, are correlated with the level of satisfaction of the students.

Author Biographies

B Fernandes, Universidade da Amazônia- UNAMA

Doutoranda em Administração pela Universidade da Amazônia (UNAMA). Mestre em Administração pela Universidade Municipal de São Caetano do Sul (USCS). Graduada em Ciências Contábeis pela Universidade da Amazônia (UNAMA). Professora EAD da Universidade Norte do Paraná (UNOPAR). Endereço Postal: Av. Tropical, Residencial Oasis, Alameda Beija Flor, Casa 33, Bairro: Guanabara, Cidade de Ananindeua/PA.

Jurandy Maciel Aires da Silva, Universidade da Amazônia- UNAMA

Doutorando em Administração pela Universidade da Amazônia (UNAMA). Mestre em Engenharia de Produção pela Universidade Federal do Amazonas (UFAM). Graduado em Administração pelo Centro Universitário de Ensino Superior do Amazonas (CIESA). Professor Adjunto da Universidade Estadual do Pará (UEPA).  

José Luiz Nunes Fernandes, Universidade Federal do Pará

Doutorando em Desenvolvimento Regional pelo Núcleo de Altos Estudos Amazônicos (UFPA/NAEA). Mestre em Ciências Contábeis pela Universidade de São Paulo (USP). Graduado em Ciências Contábeis pela Universidade Federal do Pará (UFPA). Professor Adjunto da Universidade Federal do Pará (UFPA).

Cyntia Meireles Martins, Universidade da Amazônia - UNAMA

Doutora em Ciências Agrárias pela Universidade Federal de Viçosa (UFV). Mestre em Extensão Rural pela Universidade Federal de Viçosa (UFV). Graduada em Agronomia pela Universidade Federal Rural da Amazônia (UFRA). Professora da Universidade Federal Rural da Amazônia (UFRA)

Sergio Castro Gomes, Universidade da Amazônia- UNAMA

 

Doutor em Economia Aplicada pela Universidade Federal de Viçosa (UFV). Mestre em Economia pela Universidade da Amazônia (UNAMA). Graduado em Licenciatura Plena em Matemática pela Universidade Federal do Pará (UFPA). Professor da Universidade da Amazônia (UNAMA)


References

.

Published

2019-08-01

Issue

Section

Articles