Formation factors of retail attractiveness: study on a street of a municipality of Pará

Authors

  • Rosangela Sarmento Silva Professora Drª da Universidade Federal de Sergipe - UFS
  • Jose Augusto Tavares Ferreira Professor do ICSA - Instituto de Ciências Sociais Aplicadas/UNIFESSPA - Universidade Federal do Sul e Sudeste do Pará
  • Lucas Bastos Brito Administrador do ICSA - Instituto de Ciências Sociais Aplicadas/UNIFESSPA - Universidade Federal do Sul e Sudeste do Pará
  • Letícia Nascimento Maciel Administradora do ICSA - Instituto de Ciências Sociais Aplicadas/UNIFESSPA - Universidade Federal do Sul e Sudeste do Pará
  • Eliane Lopes Souza Administradora do ICSA - Instituto de Ciências Sociais Aplicadas/UNIFESSPA - Universidade Federal do Sul e Sudeste do Pará

DOI:

https://doi.org/10.18316/desenv.v9i3.6680

Keywords:

Attractiveness, 6 P’s of marketing, retail agglomerations

Abstract

The objective of this research is to identify factors that bring attractiveness to the Rua Duque de Caxias in the municipality of Rondon do Pará, through the 6 P’s of Marketing: Product, Price, Store, Service, Location or Purchase Condition by Mason, Mayer, and Wilkinson (1993). Quantitative research was carried out, using the Structural Equation Modeling-PLS. The research instrument is based on a questionnaire proposed by Zaccarelli et al., (2008), with 26 variables related to the retail marketing mix. The questionnaire was applied to 160 consumers who had already made purchases on the spot in more than one opportunity. As result, the factors forming the attractiveness of Rua Duque de Caxias are significantly associated with the variables service and purchase conditions.

Author Biography

Rosangela Sarmento Silva, Professora Drª da Universidade Federal de Sergipe - UFS

Doutora em Administração pela Universidade Municipal de São Caetano do Sul -USCS e Mestre em Administração -USCS, linha de pesquisa Redes Organizacionais e Inovação, graduada em Administração de Empresas pela Faculdade Atual da Amazônia, especialista em Recursos Humanos pela FACINTER - Faculdade Internacional de Curitiba. Experiência na área de marketing Professora Drª do Departamento de Administração da Universidade Federal de Sergipe-UFS e Professora do Mestrado em Administração-UFS - PROPADM. Foi professora da Faculdade Metropolitas Unidas -FMU, Anhaguera Educacional, Senac Vila Prudente-SP e Universidade Estadual de Roraima - UERR. Avaliadora de cursos e instituições do MEC.

Published

2020-11-27

Issue

Section

Articles