Adoption of key performance indicators in Brazilian startups

Autores/as

  • Marselha Vianna Altmann Universidade La Salle
  • Jefferson Monticelli Correio Universidade La Salle

DOI:

https://doi.org/10.18316/desenv.v9i2.6690

Palabras clave:

Startups, Software as a Service (SaaS) model, performance indicators

Resumen

Our study aims to analyze the adoption of main key performance indicators in Brazilian startups based on the software as a service (SaaS) model. This study is exploratory and descriptive using a survey carried out in 2018 a closed-ended questionnaire with dichotomous answers as a method. As for the use of the model to measure the performance of the startup, the applicability, in general, was mostly positive. Startups have already shown benefits in the application of a structured performance measurement model, but more focused on cash management and less concerned with commercial and marketing expenses. This research contributes to check the applicability of performance indicators in startups in the SaaS model, while implying in impediments to the scalability of the product or service.

Biografía del autor/a

Marselha Vianna Altmann, Universidade La Salle

Especialista em Gestão Financeira e Controladoria. Graduada em Administração pela Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS). Endereço Postal: Rua Tomé de Souza, 137 - Casa 137, Nossa Senhora das Graças, Canoas / RS. E-mail: marsy2005@gmail.com

Jefferson Monticelli Correio, Universidade La Salle

Doutor e e Mestre em Administração de Empresas pela Universidade do Vale do Rio dos Sinos. Formação em MBA em Finanças Empresariais pela Fundação Getúlio Vargas e MBA em Controladoria e Bacharelado em Administração de Empresas com Habilitação em Comércio Exterior pela Universidade do Vale do Rio dos Sinos. Professor colaborador  na Universidade La Salle (PPG Saúde e Desenvolvimento Humano) e na Universidade Ibirapuera (PPG Administração)

Citas

.

Descargas

Publicado

2020-07-30

Número

Sección

Artigos