The influence of sales promotion on the purchase decision of consumers of a retail company in Rio Grande do Sul

Authors

  • Jordana Landskren Universidade de Santa Cruz do Sul
  • Mirela Jeffman dos Santos Universidade de Santa Cruz do Sul (UNISC).
  • Leonardo Gustavo Schneider Universidade de Santa Cruz do Sul

DOI:

https://doi.org/10.18316/desenv.v8i1.4860

Keywords:

Sales promotion, buying decision, merchandising, retail, promotional actions

Abstract

Sales promotion is considered an important factor in influencing purchases, especially at the point of sale. This study aimed to analyze the influence of sales promotion on the purchase decision of retail customers. Through a survey of 100 customers of a bazaar store and the Student's t test, a statistically significant difference was observed between the mean responses with and without the promotion stimulus, evidencing its influence on the purchase intention of the customers. customers. It was also found that the promotions considered most interesting by customers are gifts and discount coupons. In this sense, managerial and academic contributions were discussed in the conclusion, emphasizing that the results are applicable to the researched reality and cannot be generalized.

Author Biographies

Jordana Landskren, Universidade de Santa Cruz do Sul

Graduada em Administração (2016 - UNISC)

Mirela Jeffman dos Santos, Universidade de Santa Cruz do Sul (UNISC).

Doutora em Administração, Mestre em Administração e Negócios e Bacharel em Administração de Empresas pela Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS). Experiência em docência do ensino superior desde 2010 com atuação na Faculdade de Tecnologia Pastor Dohms e Faculdade Faccentro. Atuou como professora convidada na Escola Superior de Magistratura do Rio Grande do Sul (AJURIS) no curso de gestão para assessores de juízes e pretores na modalidade à distância. Atuou como coordenadora acadêmica dos cursos de gestão na Faculdade Faccentro. Consultora em Gestão Organizacional para micro e pequenas empresas e instituições de ensino. Professora do Programa de Mestrado Profissional em Administração e do curso de graduação em Administração da Universidade de Santa Cruz do Sul (UNISC). Pesquisadora na área de Marketing.

Leonardo Gustavo Schneider, Universidade de Santa Cruz do Sul

Doutorando em Administração (UFRGS).

Professor na Universidade de Santa Cruz do Sul (UNISC).

References

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Published

2019-04-26

Issue

Section

Articles