The World Bank and public policies for higher education in Brazil a study of from microdata INEP (1995-2010)

Authors

  • Moisés Waismann Centro Universitário La Salle (UNILASALLE)

DOI:

https://doi.org/10.18316/618

Keywords:

Economic system, education, public politics

Abstract

The study is part of a research project developed in “PPG – Educação Universidade do Vale do Rio dos Sinos” and its main objectives is to match the economic system to the discussions about work and education in Brazil from 1995 to 2010 aiming at verifying the relation that these variables have with each other and with the economic sys­tem as well. The selected variables were the employment contracts in the formal market, the amount of universities, the amount of universities, the amount of enrolments and the amount of graduates. The variable and total expense and the expenses with education were researched at the “Secretaria do Tesouro Nacional”. Some data show that the higher the quantity of workers the smaller is the increase of their pay and one can also observe that the variables quantities of IES performances, enrolments and graduates is disconnected from the PIB’s performance.

Author Biography

Moisés Waismann, Centro Universitário La Salle (UNILASALLE)

Doutorando em Educação no Programa de Pós-Graduação em Educação da Universidade do Vale do Rio dos Sinos (UNISINOS). Mestre em Agronegócios pelo Programa de Pós-Graduação em Agronegócios da Universidade Federal do Rio Grande do Sul (2002). Graduado em Ciências Econômicas pela UFGRS (1990). Professor Licenciado da Universidade de Caxias do Sul, Professor e pesquisador do grupo de Gestão do Desenvolvimento e Inovação Organizacional do Centro Universitário La Salle (Unilasalle) e coordenador do Observatório Unilasalle: Trabalho, Gestão e Politicas Públicas. Investiga assuntos relacionados ao mercado de trabalho, a economia da educação, as políticas públicas e ao ensino superior.

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Published

2013-04-30

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Articles