The construction of media celebrities: the Neymar case

Authors

  • Francisca Islandia Cardoso da Silva Fundação Municipal de Saúde de Teresina
  • Janete de Páscoa Rodrigues Universidade Federal do Piauí

DOI:

https://doi.org/10.18316/2238-9024.15.8

Keywords:

Spectacle, Media, Celebrities.

Abstract

Taking advantage of the fact that the media is a powerful mediator in the formulation and creation of beliefs, knowledge, values ​​and subjectivities emerge the interactive spectacles, in which we have the celebrities. The construction of celebrity, nowadays, goes through recognition processes that framing the "being" in standards stereotypes, erase the boundaries between subject and object and, encourage the personality cult of the artist.

Author Biographies

Francisca Islandia Cardoso da Silva, Fundação Municipal de Saúde de Teresina

Mestra em Comunicação pela Universidade Federal do Piauí. Especialista em Personal Training pela Universidade Estadual do Piauí. Graduada em Licenciatura Plena em Educação Física pela Universidade Federal do Piauí. Educadora Física da Fundação Municipal de Saúde de Teresina.

Janete de Páscoa Rodrigues, Universidade Federal do Piauí

Doutora em Ciências da Comunicação pela Universidade do Vale do Rio dos Sinos. Mestra em Ciências da Informação pela Universidade Federal de Minas Gerais. Graduada em Licenciatura em Educação Físca pela Universidade Federal do Piauí. Professora adjunta da Universidade Federal do Piauí.

Published

2015-08-31

Issue

Section

Articles