Notes to problematize school physical education in the inclusion of individuals with autistic spectrum disorder (ASD)

Authors

DOI:

https://doi.org/10.18316/dialogo.v0i46.7785

Keywords:

Scholar physical education, educational inclusion, autism

Abstract

This essay seeks to trace clues to the work of Physical Education teachers who develop their proficiency with students with Autism Spectrum Disorder. Thus, we launched the narrative review as a way to gather current texts on or about the theme of the main legislation that is addressed even to students with ASD outside the school context. We understand that the reflections start from the perspective that school inclusion must be made or accessible to all individuals, guaranteeing the diversity of the school environment, with Physical Education being articulated for these purposes.

Author Biography

Patrick da Silveira Gonçalves, Universidade La Salle

Possui graduação em Educação Física pela Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (2011), especialização em Psicomotricidade e Supervisão Escolar pela Universidade Cândido Mendes (2014), Mestrado em Ciências do Movimento Humano pela Universidade Federal do Rio Grande do Sul (2018), Doutorando em Ciências do Movimento Humano pela Universidade Federal do Rio Grande do Sul. Atualmente é docente no curso de graduação em Educação Física da Universidade La Salle e professor de Educação Física na Educação Especial. Tem experiência no Ensino Fundamental, na Educação de Jovens e Adultos, na Educação Especial, Educação Social e no Ensino Superior. Participou, como voluntário, do Grupo de Pesquisa em Neurociência Aplicada ao Esporte da PUCRS. Participa como pesquisador do Grupo de Pesquisas Qualitativas Formação de Professores e Prática Pedagógica na Educação Física e Ciências do Esporte (F3P-EFICE) da ESEFID-UFRGS.

Published

2021-04-29

Issue

Section

Articles