O trabalho coletivo, cooperativo e solidário em Educação à Distância: desencadeador do bem-estar docente na educação superior
DOI:
https://doi.org/10.18316/179Abstract
Este artigo é resultado da pesquisa que investigou fatores desencadeadores de Mal-Estar e/ou de Bem-Estar nos docentes do Curso de Pedagogia na Modalidade de Educação a Distância, desenvolvido pela Universidade do Estado de Santa Catarina-UDESC - 1999 a 2005. O artigo destaca um dos indicadores de Bem-Estar, qual seja, o trabalho coletivo, cooperativo e solidário, como um fator relevante para desencadear a satisfação e o Bem-Estar na docência em EaD.
Palavras-chave: Bem-Estar; Docência em EaD; Educação Presencial; Educação a Distância; Mal-Estar.
Abstract
This article is the result of a research investigating factors that trigger discomfort and/or wellness on professors from the Pedagogy Course in Distance Education, developed by the University of the State of Santa Catarina - UDESC between 1999 and 2005. The article highlights one of the wellbeing indicators, collective, cooperative and supportive work, as a factor to provide satisfaction and welfare on DE teaching.
Key-words:Classroom Education; Distance Education; Malaise; Teaching in Distance Education; Wellness.
Downloads
Issue
Section
License
Authors who submit their manuscripts to be published in this journal agree to the following terms:- Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under the Creative Commons Attribution License that allows the sharing of work and recognition of its initial publication in this journal.
- By virtue of the articles appearing in this open access journal, articles are free to use, with proper attribution, in educational and non-commercial.