Integral Education and Education in Full Time as a Human Rights - education policies in Brazil and Portugal

Authors

  • Eliana Perez Gonçalves de Moura Universidade Feevale - Programa de Pós-Graduação em Diversidade Cultural e Inclusão Social
  • Dinora Thereza Zucchetti Universidade Feevale - Programa de Pós-Graduação em Diversidade Cultural e Inclusão Social- Universidade Feelave
  • Miriam Pires Correia de Lacerda Universidade Feevale

DOI:

https://doi.org/10.18316/dialogo.v0i41.4901

Keywords:

Education in full time, education policies, comparative education

Abstract

It presents an analysis of specific legislations on the extension of the school day in Brazil and Portugal. This is a clipping of a qualitative and quantitative, exploratory and descriptive research, conducted in both countries. It is a documentary analysis of the More Education Program - PME, in Brazil, and the Priority Intervention Educational Territories Program - TEIPs, in Portugal. Highlighting convergences and divergences between both educational policies, the right to education and social protection are discussed as constitutive elements of human rights.

Author Biographies

Eliana Perez Gonçalves de Moura, Universidade Feevale - Programa de Pós-Graduação em Diversidade Cultural e Inclusão Social

Doutora em Educação; Docente e pesquisadora do Programa de Pós-Graduação em Diversidade Cultural e Iclusão Social, da Universidade Feevale.

Dinora Thereza Zucchetti, Universidade Feevale - Programa de Pós-Graduação em Diversidade Cultural e Inclusão Social- Universidade Feelave

Doutora em Educação/UFRGS – Pesquisadora CNPq; Docente pesquisadora do PPG em Diversidade Cultural e Inclusão Social- Universidade Feevale

Miriam Pires Correia de Lacerda, Universidade Feevale

Doutora em Educação; Docente do curso de Pedagogia - Universidade Feevale

Published

2019-08-22

Issue

Section

Articles