Convergences and divergences understanded in discussions with young students about the magazines Atrevida and Todateen

Authors

  • Robson da Silva Constante Universidade La Salle
  • Saraí Patrícia Schmidt Universidade Feevale
  • Ana Luiza Carvalho da Rocha Universidade Feevale

DOI:

https://doi.org/10.18316/dialogo.v0i43.5634

Keywords:

Printed media, culture and movement of consumption, young students

Abstract

The aim of this study is to problematize the speeches of young students in the classroom, when we highlight their comments about the sometimes pedagogical approaches and, in others, guided by editorial strategies adopted by the magazines Atrevida and Todateen. We have questions when we say that the journals go beyond entertaining and informing their respective readers. In this sense, i affirm that the journals use these tools when they intend to "impose" and "sell" styles and ways of being adolescent in our contemporary society.

Author Biographies

Robson da Silva Constante, Universidade La Salle

Pós-doutorando na Universidade La Salle (FAPERGS-CAPES). Doutor em Diversidade Cultural e Inclusão Social no Programa de Pós-Graduação da Universidade Feevale. Mestrado em Memória Social na Universidade La Salle. Graduado em Administração de empresas pela universidade La Salle.

Saraí Patrícia Schmidt, Universidade Feevale

Doutora em Educação – UFRGS – Professora e pesquisadora da Universidade Feevale nos programas de Pós-Graduação em Diversidade Cultural e Inclusão Social e Processos e Manifestações Culturais.

Ana Luiza Carvalho da Rocha, Universidade Feevale

Doutorado e Mestrado em Antropologia UFRGS. Professora e pesquisadora da Universidade Feevale nos programas de Pós-Graduação em Diversidade Cultural e Inclusão Social e Processos e Manifestações Culturais. 

Published

2020-04-13

Issue

Section

Articles