Continuing education of teachers at the postgraduate level: the effectiveness of Goal 16 of the National Education Plan (2014-2024)

Authors

  • Emanuelle Lourenço do Nascimento Universidade Federal do Rio Grande do Norte
  • Janaina Silmara Silva Ramos Universidade Federal do Rio Grande do Norte

DOI:

https://doi.org/10.18316/dialogo.v0i46.5852

Keywords:

Continuing education of teachers, National Education Plan, Goal 16

Abstract

Continuing education of teachers in Brazilian basic education system has been consolidated through an educational policy which is not free from the influence of international organizations and civil society organizations. After the approval of the Brazilian National Education Plan (2014-2024), actions to ensure the continuing education of teachers have been proposed. In this paper the postgraduate courses and programs will be focused. On the subject, there will be some trends referring to Goal 16 of the National Education Plan (NEP).

Author Biographies

Emanuelle Lourenço do Nascimento, Universidade Federal do Rio Grande do Norte

Possui graduação em Pedagogia pela Universidade Federal do Rio Grande do Norte (2018). Atualmente é discente do Mestrado em Educação do Programa de Pós-Graduação em Educação da Universidade Federal do Rio Grande do Norte. Concentra seus estudos nas políticas educacionais, com ênfase nos seguintes temas: educação superior, relação público-privada e mercantilização da educação.

Janaina Silmara Silva Ramos, Universidade Federal do Rio Grande do Norte

Graduada em Pedagogia pela Universidade Federal do Rio Grande do Norte (UFRN), Especialista em Educação Infantil pela Universidade Federal do Rio Grande do Norte (UFRN) e Mestranda pelo Programa de Pós Graduação em Educação da UFRN, na área de Políticas Educacionais e Formação de professores.

 

Published

2021-04-29

Issue

Section

Articles