Strategic formulations for coping with school evasion: the case of a Higher Education Institution in Ceará

Authors

  • Fabiana Pinto de Almeida Bizarria Universidade de Fortaleza
  • Mônica Mota Tassigny Universidade de Fortaleza
  • Maria Aparecida da Silva Universidade da Integração Internacional da Lusofonia Afro-Brasileira

DOI:

https://doi.org/10.18316/recc.v22i1.1834

Keywords:

Strategy, Distance Education, Student Dropouts.

Abstract

The study analyzes the strategic formulations of avoidance coping in courses at the National Training Program in Public Administration (PNAP) offered in a distance tertiary institution of Ceará. We used the case study, supported in data from eight semi-structured interviews and documentary queries. Considered the context, process and content strategies based on the analysis of organizational change from 2010 to 2013. Processing of data in Atlas.ti software led to the elaboration of categories. It is pointed out that the avoidance coping aligns with increased credibility in the operation of DE and becomes institutional goal.

Author Biographies

Fabiana Pinto de Almeida Bizarria, Universidade de Fortaleza

Doutorado em Administração (em andamento) na Universidade de Fortaleza (Unifor). Mestrado Acadêmico em Administração (Unifor), Especialização em Saúde Pública (UECE) e graduação em Psicologia (UFC).

Mônica Mota Tassigny, Universidade de Fortaleza

Mestrado em Educação pela Universidade Federal do Ceará (1994),doutorado em Educação pela Universidade Federal do Ceará (2002) e doutorado na Ecole des Hautes Etudes en Sciences Sociales (Paris). Atualmente é professora titular da Universidade de Fortaleza (UNIFOR), do quadro permanente do Programa de Pós Graduação em Administração (PPGD) e Professora colaboradora do Programa de Pós-Graduação em Direito (PPGD) da UNIFOR.

Maria Aparecida da Silva, Universidade da Integração Internacional da Lusofonia Afro-Brasileira

Vinculada a Universidade da Integração Internacional da Lusofonia Afro-Brasileira (UNILAB), onde atua na Área de Gestão Pública, e Educação a Distância, possui graduação em Administração de Empresas pela Escola Superior de Novos Negócios (1982), mestrado em Administração pela Pontifícia Universidade Católica de São Paulo (1994) e doutorado em Engenharia de Produção pela Universidade Federal de Santa Catarina (2000).

Published

2017-03-31

Issue

Section

Articles