Discriminant factors in accounting students’ learning styles

Authors

  • Cleston Alexandre dos Santos Universidade Regional de Blumenau (FURB) / Universidade Federal de Mato Grosso do Sul (UFMS), Campus de Três Lagoas (CPTL)
  • Edilson Bacinello Universidade Regional de Blumenau (PPGCC/FURB)
  • Nelson Hein Programa de Pós Graduação em Ciências Contábeis da Universidade Regional de Blumenau (FURB)

DOI:

https://doi.org/10.18316/recc.v22i3.2848

Keywords:

Learning Styles, Accounting, David Kolb’s Inventory, Discriminant Analysis.

Abstract

The present study has as objective to evidence the discriminant factors relative to the learning styles of accounting students at UFMS-CPTL.The application of Kolb’s method revealed that the assimilating learning style predominated in the sample investigated. Such finding corroborates other studies in the field. Discriminant analysis indicated that the most discriminant variables in the groups were (1) the quantity of failed courses; (2) the hours of study a week; followed by (3) the practice area; and (4) gender.

Author Biographies

Cleston Alexandre dos Santos, Universidade Regional de Blumenau (FURB) / Universidade Federal de Mato Grosso do Sul (UFMS), Campus de Três Lagoas (CPTL)

Professor do Curso de Ciências Contábeis da Universidade Federal de Mato Grosso do Sul (UFMS), Campus de Três Lagoas (CPTL).

Doutorando em Ciências Contábeis e Administração pelo Programa de Pós Graduação em Ciências Contábeis da Universidade Regional de Blumenau (PPGCC/FURB).

Mestrado em Contabilidade pelo Programa de Pós Graduação em Contabilidade da Universidade Federal do Paraná (PPGCONT/UFPR).

 

Edilson Bacinello, Universidade Regional de Blumenau (PPGCC/FURB)

Professor do Curso de Graduação em Ciências Contábeis da Universidade Federal de Rondônia (UNIR).

Doutorando em Ciências Contábeis e Administração pelo Programa de Pós Graduação em Ciências Contábeis da Universidade Regional de Blumenau (PPGCC/FURB).

Mestrado em Administração pelo Programa de Pós Graduação em Administração da UNIR (PPGMAD/RO).

 

Nelson Hein, Programa de Pós Graduação em Ciências Contábeis da Universidade Regional de Blumenau (FURB)

Professor do Programa de Pós Graduação em Ciências Contábeis da Universidade Regional de Blumenau (PPGCC/FURB).

Pós-Doutorado pelo IMPA e pela Anderson School of Management da Universidade do Novo México (EUA).

Doutorado em Engenharia de Produção pela Universidade Federal de Santa Catarina (UFSC).

Published

2017-10-27

Issue

Section

Articles