Competencies of the school director for an autonomous and democratic management in public schools: study in basic education in Santa Catarina municipality

Authors

  • Sulivan Desirée Fischer Professora do Centro de Ciências da Administração e Socioeconômicas UDESC/Pesquisadora da Instituição
  • Simone Ghisi Feuerschütte Professora do Centro de Ciências da Administração e Socioeconômicas UDESC/Pesquisadora da Instituição
  • Marcelo de Sá Mendoza Acadêmico do Curso de Administração Pública – Centro- ESAG/UDESC.
  • Beatriz Gil de Oliveira Acadêmica do Curso de Administração Empresarial - Centro Esag/UDESC

DOI:

https://doi.org/10.18316/dialogo.v0i36.3481

Keywords:

School Management, Autonomy, Participation, Competencies.

Abstract

This qualitative case study sought to analyze the competencies required for the performance of public school directors of basic education for the development of an autonomous and democratic management. It was carried out with school directors in a municipality in the state of Santa Catarina and the results showed a constraint on the expression of identified competencies, due to the restrictions of the Education Department, the need for preparation for the function and the low participation of the school community.

Author Biographies

Sulivan Desirée Fischer, Professora do Centro de Ciências da Administração e Socioeconômicas UDESC/Pesquisadora da Instituição

Professora adjunto do Curso de Administração pública - Udesc

Doutora em Administração Pública UFBA/BA

Area de cocentração: poder local

Estudos sobre Educação

Simone Ghisi Feuerschütte, Professora do Centro de Ciências da Administração e Socioeconômicas UDESC/Pesquisadora da Instituição

Professora Associada do Curso de Administração pública, mestrado e doutora - Udesc

 

 

Marcelo de Sá Mendoza, Acadêmico do Curso de Administração Pública – Centro- ESAG/UDESC.

Bolsista do projeto de pesquisa - Curso de Administração Pública – Centro- ESAG/UDESC.

Beatriz Gil de Oliveira, Acadêmica do Curso de Administração Empresarial - Centro Esag/UDESC

Bolsista do projeto de pesquisa.

Published

2017-09-29

Issue

Section

Articles