Fragments of a puzzle: the reconstruction of the whole into an experience of interdisciplinary work in the teaching of public administration

Authors

  • Enio Luiz Spaniol Centro de Ciências da Administração e Socioeconômicas - ESAG / Universidade do Estado de Santa Catarina
  • Ivoneti da Silva Ramos Centro de Ciências da Administração e Socioeconômicas - ESAG / Universidade do Estado de Santa Catarina
  • Rafael Tezza Centro de Ciências da Administração e Socioeconômicas - ESAG / Universidade do Estado de Santa Catarina

DOI:

https://doi.org/10.18316/1271

Keywords:

Interdisciplinary, Economy, Politics, Statistic

Abstract

This article presents the development of an interdisciplinary work for two consecutive semesters in the second phase of the course in public administration at EsagUDESC. This integration involved teachers of statistical methods, economic theory and fundamentals of political science. The main objective is to report this experience with its difficulties and potential integrators. As central procedure, a socio-economic-political questionnaire was drawn up in order to test the methodology of identifying characteristics of the students of the course and on the basis of this, to discuss and integrate the disciplines of Economics, Political Science and Statistics. As a result, it was found that what often appears fragmented in the educational process for the students, it interconnects and gains meaning in the totality. The importance and scope of an interdisciplinary work, in terms of the dynamics-didactic-pedagogical education was also found, motivating the more creative, critical and participatory students.

Author Biographies

Enio Luiz Spaniol, Centro de Ciências da Administração e Socioeconômicas - ESAG / Universidade do Estado de Santa Catarina

Doutor em Sociologia Política
Professor de Sociologia e Ciências Políticas da Esag/Udesc
Filiado ao grupo de Pesquisa Callipolis

Ivoneti da Silva Ramos, Centro de Ciências da Administração e Socioeconômicas - ESAG / Universidade do Estado de Santa Catarina

Mestre em Economia
Professora de Economia e Finanças da Esag/Udesc

Filiada ao grupo de Pesquisa Callipolis

Rafael Tezza, Centro de Ciências da Administração e Socioeconômicas - ESAG / Universidade do Estado de Santa Catarina

Doutor em Engenharia de Produção (UFSC)

Professor de estatística dos programas de graduação e pós-graduação em administração.

Filiado ao grupo de Pesquisa Strategos

Published

2014-03-07

Issue

Section

Experiences