Measuring the image of the university professor

Authors

  • Gustavo da Rosa Borges FURB
  • Edar da Silva Añaña Universidade Federal de Pelotas (UFPel)
  • Fábio Roberto Pillatt Faculdade de Balsas (UNIBALSAS)
  • Maria José Carvalho de Souza Domingues Fundação Universidade Regional de Blumenau (FURB)

DOI:

https://doi.org/10.18316/1590

Keywords:

, Image Professor, Measurement, Students, Perception

Abstract

An effective professor relies on image in the classroom. Given this reality, the authors devised and tested a scale to measure the image of the university professor. The work was undertaken in two stages: exploratory and descriptive. The research was conducted at a college in the state of Maranhão, with 502 students. Exploratory factor analysis revealed the image of the professor can be measured by 36 items and 5 dimensions. A proposed instrument resulted.

Author Biographies

Gustavo da Rosa Borges, FURB

Doutorando em Ciências Contábeis e Administração pela FURB.

Mestre em Administração pela Unisinos.

Especialista em Marketing pela ESPM.

Administrador pela UCPel.

Edar da Silva Añaña, Universidade Federal de Pelotas (UFPel)

Diretor da FAT - UFPel;

Doutor e Mestre em Administração pela Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS);

Administrador pela Universidade Regional da Campanha (URCAMP).

 

Fábio Roberto Pillatt, Faculdade de Balsas (UNIBALSAS)

Diretor da UNIBALSAS;

Mestre em Informática pela Universidade Federal de Campina Grande (UFCG)

Graduado em informática pela Universidade Regional do Noroeste do Estado do Rio Grande do Sul (UNIJUI)

 

Maria José Carvalho de Souza Domingues, Fundação Universidade Regional de Blumenau (FURB)

Pró-Reitora de Pró-Reitora de Ensino de Graduação, Ensino Médio e Profissionalizante da FURB;

Docente do PPGCC da FURB;

Doutorado em Engenharia de Produção pela Universidade Federal de Santa Catarina (UFSC)

Mestre em Administração pela Universidade Federal de Santa Catarina (UFSC)

Administradora pela Universidade Federal de Santa Catarina (UFSC)

Published

2014-12-22

Issue

Section

Articles