O lugar da família como promotora da inclusão social na cultura da supermodernidade.
DOI:
https://doi.org/10.18316/206Keywords:
Lugar da família, Cultura, Estimulação precoce, Inclusão socialAbstract
Este artigo tem como foco principal refletir e analisar o lugar da família e o seu papel como promotora da inclusão social, nos dias de hoje. Entender sua complexidade requer a compreensão de sua história cultural, sua estrutura e características de funcionamento, numa visão holística e transdisciplinar. Enfatiza também a família inclusiva que ao ter um bebê deficiente e com ajuda especializada em Estimulação precoce, bem orientada, com ações positivas frente às diferenças, saberá negociar “entre-lugares”, lugares e “não-lugares”, no cotidiano; fará da educação inclusiva um espaço solidário e inovador, deixando suas marcas na cultura desse século. Há diversos tipos de família com seus conflitos/crises e necessidades, porém a família ideal é aquela que cumpre com o seu papel social de cuidar/educar, proteger/dar afeto a todas as crianças com ou sem deficiência.
Unitermos: Lugar da família, Cultura, Estimulação precoce, Inclusão social.
Abstract: This article focuses primarily reflect and analyze the place of the family and its role as a promoter of social inclusion nowadays. Understanding its complexity requires an understanding of its cultural history, its structure and operating characteristics, in a holistic and transdisciplinary view. It also emphasizes the inclusive family that having a disabled infant and expert help on Early stimulation, well directioned, with positive action face of differences will know how to negotiate "between-places," places and “non-places”, in everyday will make inclusive education a supportive and innovative space leaving their mark on the culture of this century. There are several types of families with conflicts / crises and needs, but the ideal family is one that fulfills their social role of caring/educating, protecting/ giving affection to all children with or without disabilities.
Keywords: Place of the family, Culture, Early Stimulation, Social Inclusion.Downloads
Issue
Section
License
Authors must submit their manuscripts to be published in this journal agree with the following terms:Authors maintain the copy rights and concede to the journal the right of first publication, with the paper simultaneously licensed under the License Creative Commons attribution that permits the sharing of the paper with recognition of authorship and initial publication in this journal.
Since the articles are presented in this journal of public access, they are of free use, with their own attributions for educational and non-commercial purposes.
The Periodic Journal of Education, Science and Culture in http://www.revistas.unilasalle.edu.br/index.php/Educacao was licensed with a Creative Commons - Attribution - Noncommercial 3.0 Not Adapted.