The Influence of ENADE within Higher Education Institutions

Authors

  • Sabrina Olimpio Caldas de Castro Universidade Federal de Viçosa (UFV)
  • Lúcia Helena Gazolla Reis de Souza Universidade Federal de Viçosa
  • Rodrigo Gava Universidade Federal de Viçosa
  • Edson Arlindo Silva Universidade Federal de Viçosa
  • Rafael Morais Pereira Universidade Federal de Viçosa

DOI:

https://doi.org/10.18316/2236-6377.16.22

Keywords:

Public Policy Education, ENADE, Course Coordinators.

Abstract

The objective of this work is to understand the influence of ENADE in Higher Education Institutions (HEIs) in the perception of the course coordinators of the Federal University of Viçosa (UFV). Methodologically, it was held 14 interviews with coordinators of courses at UFV. As a result, it was found that the majority of respondents indicated positive influences of the evaluation. Furthermore, we identified the main critiques of the test, which is consistent with the faults mentioned by authors previously studied the ENADE.

Author Biographies

Sabrina Olimpio Caldas de Castro, Universidade Federal de Viçosa (UFV)

Graduanda em Administração na Universidade Federal de Viçosa - Departamento de Administração e Contabilidade (DAD/UFV)

Bolsista de Iniciação Científica - PROBIC/FAPEMIG

Lúcia Helena Gazolla Reis de Souza, Universidade Federal de Viçosa

Mestre em Administração Pública

Rodrigo Gava, Universidade Federal de Viçosa

Professor Doutor do Departamento de Administração e Contabilidade

Edson Arlindo Silva, Universidade Federal de Viçosa

Professor Doutor do Departamento de Administração e Contabilidade

Rafael Morais Pereira, Universidade Federal de Viçosa

Graduando em Administração na Universidade Federal de Viçosa - Departamento de Administração e Contabilidade (DAD/UFV)

Bolsista de Iniciação Científica - PROBIC/FAPEMIG

Published

2016-06-30

Issue

Section

Articles