Teaching remuneration in basic education: a comparative analysis in public and private areas in Campo Grande (2006-2014)

Authors

  • Bruna Mendes Dias Universidade Federal de Mato Grosso do Sul
  • Elcio Gustavo Benini Universidade Federal de Mato Grosso do Sul

DOI:

https://doi.org/10.18316/2236-6377.16.26

Keywords:

Teaching, Remuneration, Basic Education.

Abstract

This paper aims to study teachers’ remuneration from basic education in the city of Campo Grande - MS. Through the Annual Social Information (ASI), available by the Brazilian Ministry of Labor (BML), we investigate the differences related to payment between teachers from different educational levels, public and private networks in the period of 2006-2014. According to the results, basic education teachers, who work in the municipal and state areas had higher readjustments in compensation than the ones working in privates entities, compared to the annual average readjustments. However, when comparing to other professions, with the same level of graduation, teachers from basic education, in general, still receive far below expectations. Yet, the data presented also indicates the value of teachers’ remuneration from basic schools that time.

Author Biographies

Bruna Mendes Dias, Universidade Federal de Mato Grosso do Sul

Possui graduação em Ciências Econômicas pelo Departamento de Economia e Administração da Universidade Federal de Mato Grosso do Sul - UFMS. Atualmente, é Mestranda no Programa de Pós-Graduação em Administração da Fundação Universidade Federal do Mato Grosso do Sul. Também é Tutora presencial no ensino do curso Técnico em Serviços Públicos na modalidade de educação à distância do Instituto Federal de Mato Grosso do Sul (IFMS).

Elcio Gustavo Benini, Universidade Federal de Mato Grosso do Sul

Doutor em Educação pela Universidade Federal de Mato Grosso do Sul. Atua nas áreas de Teoria Crítica das Organizações, Trabalho Associado, Educação e Trabalho, e Administração Pública. É professor nos cursos de graduação em Administração (modalidade presencial), Administração Pública (modalidade a distância), de especialização em Gestão Pública e Gestão em Saúde (modalidade a distância), e no mestrado em Administração (modalidade presencial), da Universidade Federal de Mato Grosso de Sul.

Published

2016-06-30

Issue

Section

Articles