PARO, Vitor Henrique. Educação como exercício do poder: crítica ao senso comum em educação.
DOI:
https://doi.org/10.18316/44Keywords:
Senso comum em EducaçãoAbstract
Vitor Henrique Paro é professor da Faculdade de Educação da USP. Como pesquisador da Educação, coordena o Grupo de Estudos e Pesquisas em Administração Escolar (Gepae). Um dos seus livros mais conhecidos no Brasil é “Administração escolar: introdução crítica”, cuja primeira edição data de 1986 e a última, a 15ª, de 2008.
O livro aqui resenhado, entre outras possíveis leituras, apresenta uma reflexão pedagógica que critica profundamente o senso comum do professorado. Ele critica uma espécie de vaca sagrada do magistério: os conteúdos.Downloads
Issue
Section
License
Authors must submit their manuscripts to be published in this journal agree with the following terms:Authors maintain the copy rights and concede to the journal the right of first publication, with the paper simultaneously licensed under the License Creative Commons attribution that permits the sharing of the paper with recognition of authorship and initial publication in this journal.
Since the articles are presented in this journal of public access, they are of free use, with their own attributions for educational and non-commercial purposes.
The Periodic Journal of Education, Science and Culture in http://www.revistas.unilasalle.edu.br/index.php/Educacao was licensed with a Creative Commons - Attribution - Noncommercial 3.0 Not Adapted.