Professores de História e suas representações sociais sobre o ensino da Educação Patrimonial
DOI:
https://doi.org/10.18316/recc.v25i1.5682Keywords:
Educação patrimonial, Representações sociais, Docente/professorAbstract
O presente artigo é resultado de uma pesquisa bibliográfica e empírica, tendo como objetivo identificar quais elementos formam as estruturas das representações sociais dos professores de História a respeito da temática da Educação Patrimonial. Para tanto, adotou-se como referencial teórico a Teoria das Representações Sociais segundo as sistematizações de Serge Moscovici. Além disso, a exploração do campo ocorreu a partir da aplicação de um questionário misto.Downloads
Published
2020-03-24
Issue
Section
Articles
License
Authors must submit their manuscripts to be published in this journal agree with the following terms:Authors maintain the copy rights and concede to the journal the right of first publication, with the paper simultaneously licensed under the License Creative Commons attribution that permits the sharing of the paper with recognition of authorship and initial publication in this journal.
Since the articles are presented in this journal of public access, they are of free use, with their own attributions for educational and non-commercial purposes.
The Periodic Journal of Education, Science and Culture in http://www.revistas.unilasalle.edu.br/index.php/Educacao was licensed with a Creative Commons - Attribution - Noncommercial 3.0 Not Adapted.