Between adversities and potentialities: notes on a teaching experience

Authors

DOI:

https://doi.org/10.18316/recc.v26i2.7670

Keywords:

Teaching, Graduation, High School, Teaching Internship.

Abstract

This article focuses on presenting and discussing educational experiences lived during the High School class management during two teaching curricular internships linked to the Social Sciences Degree course. As well as seeking, to reflect on the challenges and potential of teaching through the presentation of three situations experienced during the classes taught. Based on these experiences, therefore, it presents considerations on curriculum, didactic planning, teacher training and educational practices. At the end, it makes some considerations about the impacts of this experience on the interns’ lives.

Author Biographies

Thiago Luz, Programa de Pós-Graduação em Antropologia Social, Universidade Federal do Rio Grande do Sul

Mestrando em Antropologia Social no Programa de Pós-Graduação em Antropologia Social, da Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS). Licenciado em Ciências Sociais (UFRGS). Integrante do Grupo de Estudos em Educação e Transgressão - GEETRANS (FACED/UFRGS)

Rosângela Soares, Faculdade de Educação, Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS)

Mestre e Doutora em Educação pela Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS). Professora associada da Faculdade de educação da UFRGS. Membro e pesquisadora do Grupo de Estudos em Educação e Relações de Gênero (GEERGE), atuando principalmente nos seguintes temas: formação de professores, gênero e culturas juvenis.

Andressa Caroly, Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS)

Licenciada em Ciências Sociais (UFRGS). Integrante do Grupo de Estudos em Educação e Transgressão - GEETRANS (FACED/UFRGS).

Published

2021-05-14

Issue

Section

Experiences