Formação de professores da/na Amazônia como sujeitos decoloniais do século XXI
DOI:
https://doi.org/10.18316/recc.v26i2.7842Keywords:
Formação, Professores, Descolonização, Amazônia.Abstract
Este artigo é um ensaio teórico que propõe a descolonização do pensamento na formação de professores na/da Amazônia, mediante análise crítica do pensamento ocidental hegemônico instituído. A naturalização das diversas práticas de dominação da natureza e do próprio homem precisam ser questionadas. Para isso, consideramos os estudos da colonialidade/decolonidade uma referência para o desvelamento e a resistência aos processos de dominação e de exploração que subalternizam os povos amazônicos e coisificam a natureza.Downloads
Published
2021-05-28
Issue
Section
In Focus
License
Authors must submit their manuscripts to be published in this journal agree with the following terms:Authors maintain the copy rights and concede to the journal the right of first publication, with the paper simultaneously licensed under the License Creative Commons attribution that permits the sharing of the paper with recognition of authorship and initial publication in this journal.
Since the articles are presented in this journal of public access, they are of free use, with their own attributions for educational and non-commercial purposes.
The Periodic Journal of Education, Science and Culture in http://www.revistas.unilasalle.edu.br/index.php/Educacao was licensed with a Creative Commons - Attribution - Noncommercial 3.0 Not Adapted.