A implementação dos itinerários formativos no currículo do novo ensino médio nas escolas públicas do Estado do Espírito Santo
DOI:
https://doi.org/10.18316/recc.v28i2.10043Keywords:
Novo Ensino Médio, Organização curricular, Itinerário FormativoAbstract
O presente artigo em diálogo com a base legal do Novo Ensino Médio e bibliografia específica do campo “Trabalho e Educação” analisa a proposta de itinerários formativos elaborados pela secretaria de educação do Estado do Espírito Santo a ser implementada nas unidades de ensino da Rede pública Estadual, destacando seus limites epistemológicos e temporais e ressalta suas implicações curriculares e formativas de caráter fragmentário e restritivo.
Downloads
Published
Issue
Section
License
Authors must submit their manuscripts to be published in this journal agree with the following terms:Authors maintain the copy rights and concede to the journal the right of first publication, with the paper simultaneously licensed under the License Creative Commons attribution that permits the sharing of the paper with recognition of authorship and initial publication in this journal.
Since the articles are presented in this journal of public access, they are of free use, with their own attributions for educational and non-commercial purposes.
The Periodic Journal of Education, Science and Culture in http://www.revistas.unilasalle.edu.br/index.php/Educacao was licensed with a Creative Commons - Attribution - Noncommercial 3.0 Not Adapted.