Distance education in portuguese-speaking countries: The case of Brazil, Mozambique and Cape Verde

Authors

  • Maria Aparecida da Silva Universidade da Integração Internacional da Lusofonia Afro-Brasileira
  • Marilia de Franceschi Neto Dmingos Universidade da Integração Internacional da Lusofonia Afro-Brasileira
  • Fabiana Pinto de Almeida Bizarria Universidade de Fortaleza
  • Ylane de Araújo Almeida Universidade da Integração Internacional da Lusofonia Afro-Brasileira
  • Maria Luzilane Silva Gomes Universidade da Integração Internacional da Lusofonia Afro-Brasileira

DOI:

https://doi.org/10.18316/1457

Keywords:

Distance Education, Brazil, Mozambique, Cabo Verde

Abstract

This article aims to identify and catalog documentation relating to Distance Education in Bra­zil, Mozambique and Cape Verde, through literature and documents. In the case of Brazil, we identified a large production. Mozambique and Cape Verde ex­pressing scant literature production, with emphasis on historical facts and legal frameworks. Be checked that the search for conceptual understanding and tra­jectory of DE is presented as relevant for those seek­ing careers in this field element because it explains the different types of approaches and different edu­cational contexts.

Author Biographies

Maria Aparecida da Silva, Universidade da Integração Internacional da Lusofonia Afro-Brasileira

Professora do Instituto de Ciências Sociais Aplicadas

Marilia de Franceschi Neto Dmingos, Universidade da Integração Internacional da Lusofonia Afro-Brasileira

Professora do Instituto de Ciências Sociais Aplicadas

Fabiana Pinto de Almeida Bizarria, Universidade de Fortaleza

Psicóloga

Especialista em Saúde Pública

Mestre em Administração

Ylane de Araújo Almeida, Universidade da Integração Internacional da Lusofonia Afro-Brasileira

Aluna de Administração Pública

Maria Luzilane Silva Gomes, Universidade da Integração Internacional da Lusofonia Afro-Brasileira

Aluna de Administração Pública

Published

2014-07-08

Issue

Section

Articles