O Discurso Contemporâneo sobre Tecnologia e Educação
DOI:
https://doi.org/10.18316/recc.v27i2.8322Keywords:
Educação, Tecnologia da Informação, Comunicação, Racionalidade, Tecnológica, Formação HumanaAbstract
Este artigo tem por objetivo apresentar as principais características e tendências predominantes nas teses e dissertações sobre tecnologia e educação, produzidas no Brasil entre 2009 e 2018, a partir de um estudo denominado estado do conhecimento. Com base nesse pressuposto, encontrou-se 54 trabalhos relacionados ao tema da investigação. Os resultados e análise revelaram tendências de um determinismo tecnológico, contrastando com processos formativos. Por inferência, foram criadas duas categorias de análise: Racionalidade Tecnológica e Formação Humana, que nortearam as discussões.
Downloads
Published
Issue
Section
License
Authors must submit their manuscripts to be published in this journal agree with the following terms:Authors maintain the copy rights and concede to the journal the right of first publication, with the paper simultaneously licensed under the License Creative Commons attribution that permits the sharing of the paper with recognition of authorship and initial publication in this journal.
Since the articles are presented in this journal of public access, they are of free use, with their own attributions for educational and non-commercial purposes.
The Periodic Journal of Education, Science and Culture in http://www.revistas.unilasalle.edu.br/index.php/Educacao was licensed with a Creative Commons - Attribution - Noncommercial 3.0 Not Adapted.