, Universidade Federal de Santa Catarina, Brazil
-
Educação, Ciência e Cultura Vol. 19 No. 2 (2014) - Articles
Examining the connections between the teaching of Mathematics and chess
Abstract PDF (Português (Brasil)) -
Educação, Ciência e Cultura Vol. 21 No. 1 (2016) - Experiences
Extension for SCS’s Inclusion - Senior Center of Study: social security and citizenship
Abstract PDF (Português (Brasil)) -
Educação, Ciência e Cultura Vol. 22 No. 3 (2017) - Dossiê
Discourses in Mathematics Education and the making of subjects: historical aspects of the teaching times tables
Abstract PDF (Português (Brasil)) -
Educação, Ciência e Cultura Vol. 23 No. 2 (2018) - Reviews
Edição e sociabilidades intelectuais. A edição das obras completas de Rui Barbosa.
Abstract PDF (Português (Brasil)) -
Educação, Ciência e Cultura Vol. 24 No. 2 (2019) - Dossiê
A Literatura Infantil Digital: o design das histórias interativas
Abstract PDF (Português (Brasil)) -
Educação, Ciência e Cultura Vol. 24 No. 3 (2019) - Articles
Experience and democracy: the contributions of dewey’s philosophy of education to the school
Abstract PDF (Português (Brasil)) -
Educação, Ciência e Cultura Vol. 28 No. 1 (2023) - Articles
Fracasso escolar – Uma análise de literatura entre 2016-2021
Abstract PDF (Português (Brasil)) -
Educação, Ciência e Cultura Vol. 27 No. 3 (2022) - Articles
A pesquisa educacional com Heidegger: uma breve introdução fenomenológica
Abstract PDF (Português (Brasil)) -
Educação, Ciência e Cultura Vol. 22 No. 1 (2017) - Articles
The social representation of to be teacher of academics in Physical Education degree before and after of inicial formation
Abstract PDF (Português (Brasil)) -
Educação, Ciência e Cultura Vol. 27 No. 2 (2022) - Articles
A concepção observativa-interpretativa de Norwood Hanson, o relativismo de Paul Feyerabend e as imagens: projeções à formação docente e científica
Abstract PDF (Português (Brasil))