Ir al contenido principal
Ir al menú de navegación principal
Ir al pie de página del sitio
Open Menu
Acerca de
Enfoque y alcance
Contacto
Historia
Indexaciones
Equipo editorial
Directrices
Políticas
Acesso Libre
Declaración de privacidad
Derechos de autor y licencias
Ética y prácticas de publicación
Política comercial
Tasas y exención
Publicaciones
Actual
Archivos
Avisos
Envíos
Buscar
Registrarse
Entrar
Inicio
/
Archivos
/
Vol. 15 Núm. 36 (2023)
Vol. 15 Núm. 36 (2023)
Publicado:
2023-03-10
Número completo
PDF (Português (Brasil))
Editorial
Editorial
Denise Salles
i-v
PDF (Português (Brasil))
Artigos
EDUCAÇÃO E SEXUALIDADE
UMA REVISÃO INTEGRATIVA DA LITERATURA
Fernanda Geórgia Isidoro Corrêa, Isabel Kathyane da Silva Mota, Francisco Régis Vieira Alves
1-29
PDF (Português (Brasil))
“PAGO, NÃO NEGO. VIVO QUANDO PUDER”
ENDIVIDAMENTO, PRECARIZAÇÃO DA VIDA DOCENTE E GOVERNAMENTALIDADE NEOLIBERAL
Evandro Sérgio Pacheco Martins, Inês Hennigen
30-53
PDF (Português (Brasil))
EDUCAÇÃO SEXUAL E ENSINO FUNDAMENTAL ANOS INICIAIS
O QUE DIZEM OS ESTUDOS
Irene Ferreira da Silva, Maria de Fátima Ramos Andrade, Ana Silvia Moço Aparício
54-79
PDF (Português (Brasil))
“AJUDANDO A PREPARAR A PRÓXIMA GERAÇÃO”: RACIONALIDADE NEOLIBERAL, GOOGLE E A EAD NO BRASIL
Felipe Ramos da Silva, Rodrigo Lemos Simoes
80-101
PDF (Português (Brasil))
LAZER NO INSTITUTO SÃO JOSÉ EM TEMPOS DE CELEBRAÇÕES RELIGIOSAS (CANOAS, 1908-1920)
Cleusa Maria Gomes Graebin, Francisco Eric Vale de Sousa
102-121
PDF (Português (Brasil))
REPRESENTAÇÃO SOCIAL DOS DIREITOS HUMANOS PRODUZIDAS POR ADOLESCENTES EM PESQUISAS NACIONAIS
Cecilia Yoko Yamasaki, Rosa Cristina Ferreira de Souza
122-150
PDF (Português (Brasil))
OBSTÁCULOS NA PROFISSIONALIZAÇÃO DE PESSOAS COM DEFICIÊNCIA INTELECTUAL: UMA REVISÃO INTEGRATIVA DA LITERATURA
Julia Oliveira Barros, Rui Neves, Eduardo Ravagni
151-173
PDF (Português (Brasil))
USO DE BRAINSTORMING COMO FERRAMENTA PARA APRENDIZAGEM
Jani Bolsonello, Maria Tereza Barbosa da Silva, Angela Mara de Barros Lara, Regiane da Silva Macuch
174-191
PDF (Português (Brasil))
RELATO DE EXPERIÊNCIA: UMA TUTORIA, NA DISCIPLINA DE ATUALIZAÇÃO PROFISSIONAL
Maria Cristina Barbosa Mendes, Neuza Rejane Wille Lima, Suzete Araújo Oliveira Gomes, Ruth Maria Mariani Braz
192-212
PDF (Português (Brasil))
INTERDISCIPLINARIDADE, EMPODERAMENTO E PARTICIPAÇÃO SOCIAL: CONTRIBUIÇÕES PARA A PROMOÇÃO DA SAÚDE NA PERCEPÇÃO DE EGRESSOS DE UM MESTRADO PROFISSIONAL.
Camila Aguiar de Santana, Anselmo Cordeiro de Souza, Cristina Zukowsky-Tavares
213-243
PDF (Português (Brasil))
ESCREVENDO JOGOS EDUCACIONAIS: UMA REVISÃO BIBLIOGRÁFICA COM ABORDAGEM INSTRUCIONAL ALTERNATIVA
Daniel Mill, Priscila Andreoni Ribeiro, Braian Veloso
244-270
PDF (Português (Brasil))
THE STUDY OF COGNITIVE PSYCHOLOGY IN CONJUNCTION WITH ARTIFICIAL INTELLIGENCE
KDV Prasad, Sripathi Kalavakolanu
271-287
PDF (English)
PERCEPTIONS OF TEACHERS ON ENVIRONMENTAL EDUCATION CURRICULUM:
A CASE STUDY OF LIBYAN PRIMARY SCHOOLS
Fatma Köprülü, Faed Mahmoud Buojaylah Fayid, Askin Kiraz Kiraz
288-306
PDF (English)
FEASIBILITY OF SPOT CURRENCY TRADING UNIFIED WITH FIAT CURRENCIES AND ITS CHALLENGES
AN EDUCATIONAL PROCESS FOR STAKEHOLDERS
Arian Dizaji, Ali Dizaji
307-321
PDF (English)
DETERMINATION OF DEVELOPMENTAL COORDINATION DISORDER LEVELS IN PRIMARY SCHOOL STUDENTS
Eyyüp Sarikol, Ramazan ErdoÄŸan
322-339
PDF (English)
EXAMINATION OF UNIVERSITY STUDENTS' MOTIVATIONS TO PARTICIPATE IN PHYSICAL ACTIVITY
Melike Taşbilek Yoncalık
340-353
PDF (English)
THE SAUDI WOMEN’S EMPOWERMENT LEVEL AND SUSTAINABLE DEVELOPMENT IN LIGHT OF SAUDI'S VISION 2030
Badway Elsayed Zalhaf, Khaled Ahmed Abdel-Al Ibrahim
354-380
PDF (English)
STUDENTS’ SCHOOL CULTURE AT THE INDUSTRIAL UNIVERSITY OF HO CHI MINH CITY IN THE ERA OF THE FOURTH INDUSTRIAL REVOLUTION
Nguyen Thi Thuy Cuong
381-402
PDF (English)
WORKING FOR FOREIGN UNITS IN THE HOME COUNTRY:
A CHOICE FOR BALANCE LIFE OF GEN Z
Nguyễn Thanh Hoàng
403-431
PDF (English)
BUILDING A START-UP ECOSYSTEM IN HO CHI MINH CITY, VIETNAM FOR SUSTAINABLE DEVELOPMENT
Do Thi Hien
432-452
PDF (English)
SOCIAL CLASSIFICATION IN SOME DEVELOPING COUNTRIES AND THE PRACTICE IN VIETNAM WITH THE RECOMMENDATIONS
Lai Quoc Khanh
453-468
PDF (English)
THE IMPORTANCE AND FACTORS AFFECTING THE ACCREDITATION OF VOCATIONAL EDUCATION QUALITY IN VOCATIONAL COLLEGES
LongAn Dang Nguyen
469-500
PDF (English)
THE ROLE OF SAUDI UNIVERSITIES IN ENCOUNTERING ELECTRONIC EXTREMISM AMONG UNIVERSITY YOUTH FROM THE FACULTY MEMBERS' AND STUDENTS' POINTS OF VIEW
Mervat Azmi Zaki Abdelgwad
501-524
PDF (English)
IC COMPETENCE’ AND ATTITUDE’ TEACHERS TO INTRODUCTION OF ICT IN FUTURE PSYCHOLOGISTS’ DISTANCE LEARNING DURING RETRACTIONS PERIODS IN UKRAINIAN UNIVERSITY
Yanina Vovk, Tetiana Ponomarenko
525-555
PDF (English)
FORMATION OF STUDENTS' ENVIRONMENTAL AWARENESS THROUGH SOCIAL MEDIA
Antonina Lovochkina, Dariia Otych , Liubov Spivak
556-569
PDF (English)
THE ROLE OF INTERCULTURAL COMMUNICATIVE COMPETENCE FORMATION IN TEACHING FOREIGN LANGUAGES TO STUDENTS OF HOSPITALITY AND TOURISM SPECIALTIES
Halyna Apelt , Marianna Zhumbei , Oleksandr Pozdniakov, Roman Poznanskyy , Nadiia Savchuk
570-586
PDF (English)
MODERN HIGHER EDUCATION IN THE UKRAINIAN EDUCATIONAL SYSTEM
Natalia Buhlai , Vladyslav Parkhomenko , Olha Pyskach , Olha Rusakova , Viktoriia Dziamko
587-604
PDF (English)
AVALIAÇÃO DO NÍVEL DE MATURIDADE DA INDÚSTRIA 4.0 EM UMA INSTITUIÇÃO DE ENSINO SUPERIOR DA ZONA OESTE DO RIO DE JANEIRO
Vinicius Nascimento Caetano da Silva, Maria Iaponeide Fernandes Macedo, Paula de Castro Brasil, Gisele Duarte Caboclo Antolin
605-632
PDF (Português (Brasil))
leituras
Lecturas recomendadas
Idioma
English
Español (España)
Português (Brasil)
Publicación
Enviar un artículo
Enviar un artículo